Přidaná hodnota makléře

05.07.2016

Již dlouhou dobu se zabývám obchodováním s nemovitostmi. Mojí specializací jsou rezidenční nemovitosti a to jak v rámci prodeje, tak i pronájmu. Od samého svého vstupu do tohoto podnikání jsem měl možnost sledovat, jak velkou přidanou hodnotu může mít schopný makléř a také, jak špatně je nastavený trh v české republice.

Sliby chyby

Nedávno jsem prodal byt, kdy majiteli makléřka přede mnou naslibovala nereálnou prodejní cenu, nafotila byt, tak jak byl a dala na web. Prodávalo se tři měsíce, majitel neměl zpětnou vazbu a tak prodávání ukončil. Po schůzce s majitelem v bytě jsme si ujasnili 3. zásadní věci... 1. majitel to má k bytu 300km daleko a nemá možnost se tomu věnovat. 2. byt je potřeba připravit na prodej a za 3. cena za kterou se dosud nabízelo je nereálná ani v této době.

Důležitý je plán prodeje nemovitosti

Po tom co jsme se domluvili na spolupráci a odsouhlasili si marketingový plán, jsem začal připravovat byt k prodeji. Nechal jsem vystěhovat starý nábytek, který by se stejně vystěhovat musel. Zařídil jsem malování a lehkou opravu zdí. Pomocí Home-stagingu připravil k focení a s profesionálním fotografem připravil fotky. S hotovou prezentací jsem oslovil své klienty, kteří hledají nemovitost v lokalitě pomocí letáků. Oslovil jsem poptávající klienty přes kolegy ze sítě a začal organizovat prohlídky. Samozřejmě jsem využil internet. Po celou dobu byl majitel informovaný, co se s jeho bytem děje a v jaké fázi našeho plánu se nacházíme.


před 

 po 

Byt jsem prodal v druhém kole prohlídek klientce kolegyně ze sítě. Důležité je říci, že bez nutnosti slevy. V průběhu procesu prodeje se vyskytlo několik komplikací, které by v normálním případě vyžadovali přítomnost majitele (cestu sem a tam 300km). Díky důvěře a smluvnímu zastoupení jsem vše mohl vyřídit za něj ke spokojenosti všech stran.

Přidaná hodnota

Jaká byla moje přidaná hodnota jako makléře v tomto obchodu? Kromě toho, že se byt prodal?

1. bezpečí - vše jsme měli smluvně ošetřeno

2. Úspora času a peněz - majitel nemusel pokaždé cestovat do Prahy (příprava, prohlídky, drobné komplikace, smlouvy, vystěhování sklepa atd.)

3. příprava nemovitosti - Reálná doporučení a strategie prodeje

4. Dovednosti - celou dobu jsem byl na straně majitele a hájil jen a pouze jeho zájmy

přečtěte si zpětnou vazbu majitele zde - byt 1+1 Elišky Přemyslovny

Co bylo na konci prodeje?

Spokojený prodávající, spokojená kupující a dobře odvedená služba. Má stejnou přidanou hodnotu makléř z jakékoli sítě, pokud odkývne modré z nebe, udělá si fotky, provizi si nasadí nad kupní cenu, dá to na web a čeká? A čí se vlastně hájí zájmy? Prodávajícího? Kupujícího? Nebo jde jen o to urvat si provizi?

Pokud budete v budoucnu řešit prodej, pronájem, nebo koupi, zkuste vždycky zvážit jakou přidanou hodnotu vám člověk poskytující službu může nabídnout. Myslím, že se to vyplatí ... neprodáváte rohlíky.

Děkuji za Váš čas strávený nad tímto článkem.

Ladislav Jandáček