Chci prodat

Při prodeji máte 3 možnosti

1. Možností je samoprodej, 2. je exkluzivita u 1 kanceláře a za 3. je to neexkluzivní nabídka. Každá z těchto možností má svoje výhody i nevýhody. Na této stránce bych rád probral jednotlivé plusy a mínusy variant a na konci shrnul 5 největších chyb, které při prodeji můžete udělat (ale raději je nedělejte).

Samoprodej

Výhody

  • všechno děláte podle sebe
  • ušetříte za provizi
  • při opravdu důsledné kontrole můžete mít celou inzerci pod kontrolou - bude Vás to stát spoustu námahy

Nevýhody

  • těžko nastavíte správnou cenu, vidíte jen nabídkové ceny 
  • budete pod stálým tlakem telefonujících a přesvedčujících realitních kanceláří
  • celý proces vás bude stát spoustu času a nervů (příprava, organizace, prohlídky, smlouvy)
  • kvalitní inzerce s Topováním Vás bude stát dost peněz
  • málo marketingových nástrojů a možností získat kvalitního klienta
  • při prezentaci, a vyjednávání riskujete chybu která Vás následně může stát peníze

Exkluzivita s kvalitním makléřem

Výhody

  • máte vše pod kontrolou smluvně podchycené (cena, inzerce, odměna, proces)
  • oba máte stejný cíl - cena/rychlost a tomu je přizpůsoben prodej a je zde největší pravděpodobnost prodeje za nejvyšší cenu
  • ušetříte čas - o vše se postará makléř
  • komunikujete jen s jedním partnerem, kterého si sami vyberete
  • dostanete informace o zákonných povinnostech při prodeji
  • domluvíte se jak se bude postupovat při prodeji (Marketingový plán)
  • makléř má možnost investovat do přípravy i marketingu čas i své peníze
  • dostáváte pravidelnou zpětnou vazbu o průběhu prodeje

Nevýhody

  • nemůžete inzerovat sami
  • pokud zvolíte špatného makléře
  • jste vázáni smlouvou po domluvené období
  • odměna je součástí prodejní ceny

Neexkluzivní nabídka

Výhody

  • nemusíte nic podepisovat
  • nikdo po Vás nic nechce všechno je "zadarmo"
  • můžete inzerovat i vy sami

Nevýhody

  • Nemáte pod kontrolou provizi tedy ani skutečnou prodejní cenu
  • inzerci nemáte pod žádnou kontrolou
  • vytvořili jste konkurenční prostředí nahrávající kupujícímu
  • makléři neinvestují do přípravy ani do efektivního marketingu spoléhají na množství a náhodu
  • jelikož makléře zaplatí kupující hájí vlastně jeho zájmy - to mějte na paměti
  • makléři se podbízejí kupujícímu cenou a následně všichni tlačí na majitele místo na kupujícího
  • nabídka se po čase stane nedůvěryhodnou s různými údaji i cenami a kupující ji začnou míjet