Proč v dnešní době používám letáky?

10.04.2019

Letáky jsou prý již pasé, či jsou považovány za zbytečné a neekologické. A prý je vlastně nikdo nečte. No, dalo by se s tím souhlasit, kdyby tu ovšem nebyl jeden malý detail. Totiž, že fungují!

Ukázka letáku, který používám
Ukázka letáku, který používám

Má první zkušenost s letáky byla v 15 letech. Tehdy jsem je jako brigádník roznášel, a nesnášel jsem to. Kromě toho, že to byla otrava (ano, byl jsem typický puberťák), byla tato práce taky mizerně placená. 

Později jsem se k letákům znovu dostal na začátku své realitní kariéry. Nejdříve to pro mě opět byla práce, kterou jsem nedělal moc rád. Muset zvonit na zvonky, doprošovat se vpuštění do domu a plahočit se v zimě s těžkou taškou přes rameno, to rozhodně nezní jako bombastická věc. Navíc jsem jednou musel hned několikrát odpřisáhnout, že nejsem členem SPD (dodnes mi bůhvíproč uvízlo v paměti, ve kterém domě se to stalo). Letáky jsem tehdy navíc používal hlavně pro "oznámení" o tom, že jsem makléř, a že kdyby něco, tak jsem připravený na zástupy majitelů, kteří se na mě po přečtení letáku nahrnou jako lavina. No a hádejte, ozval se někdo? Samozřejmě, že ne. 

Pak jsem však letáky začal používat jinak. Začal jsem je rozdávat po okolí, kde jsem zrovna prodával byt. A právě toto byl (a stále je) to bezvadný nástroj pro to dát lidem, kteří možná primárně nehledají byt ke koupi, vědět, že se něco prodává. Proč? Protože tito lidé mohou znát někoho kdo nějakou nemovitost koupit chce. Tím jsem však práci se svými milovanými nepovažoval za ukončenou, a později jsem k tomu ještě přidal další leták že jsem tu nemovitost prodal (prostě proto, že jsem hvězda jasná :D)... No a ono to fungovalo. Skvěle. Například mi najednou zavolala jakási paní, že dostala leták s bytem od známé, a že se jí to líbí a kde to prý najde. Slovo dalo slovo domluvili jsme prohlídku a později si paní byt koupila. Pro mě, v této době ještě stále totálního odpůrce letáků ve schránce, to byl prosím takový šok, že jsem začal letáky mít rád. Dokonce jsem z vlastní schránky sloupl letitou nálepku "Letáky NECHCI!".

I když jsou letáky skvělým nástrojem, respektuji přání majitelů, kteří si letáky dostávat nepřejí. Těm je do schránky nehodím.

Pevnou součástí mého marketingového plánu se však staly až poté, co moji strategii ocenil klient, kterému se líbilo, že jsem šel za hranici realitních serverů a udělal pro prodej aktivně něco navíc. Za 2 měsíce na to jsem mu prodal byt ve Strašnicích o 400.000,- více, než byla jeho představa, protože jsem věděl, že je to byt právě pro něj. 

Láďa Jandáček